Hoeveel eiwit is nodig voor een bodybuilder?

eiwitten voor bodybuilders

Inname van eiwitten is altijd in verband gebracht met de vraag of het nodig is om te gebruiken en of het enig resultaat geeft. Dit zijn de vragen die ik vandaag ga beantwoorden.

Eiwit neemt de eerste plaats in bij de beoordeling van sportvoeding, omdat dit het belangrijkste element van spiervorming is.

Aan het begin van mijn training dacht ik altijd dat eiwit en het nemen ervan een magisch poeder is dat mijn lichaam zou laten groeien, zelfs zonder training. Ik heb het zelfs vergeleken met steroïden op basis van hun effecten en begreep niet eens wat het is en waaruit het bestaat. Ik heb besloten dit artikel te schrijven om te voorkomen dat je op dezelfde manier denkt en om de vragen over sportvoeding op te lossen.

Ik ga je vertellen wat je echt moet weten over het gebruik van eiwitten. Maar ik zou er een enorm boek over kunnen schrijven, dacht dat ik alle belangrijke informatie in dit kleine artikel moest krijgen, daarom zal ik geen wetenschappelijke termen of onderzoeken gebruiken. Alleen duidelijke en ruime feiten. Laten we beginnen…

Is het nemen van eiwitten zo belangrijk voor een bodybuilder?

Je kunt zelfs zonder! Maar … Het is vrij moeilijk om de vereiste hoeveelheid eiwit met gewoon voedsel te ontvangen … Stel je voor – ons organisme is in staat om ongeveer 30-40 gram eiwit tegelijkertijd te verwerken, maar wat is 30 gram?

LEES  Waarom N2guard het all-in-one ondersteuning supplement is dat u nodig hebt!

Het zijn 10 eieren, bovendien moet je ongeveer 2 gram eiwit tot 1 kilo per dag krijgen, wat betekent dat als je gewicht 80 kilo is, je minstens 160 gram per dag moet krijgen en dit is ongeveer 50 eieren! Ben je er klaar voor? Neem vervolgens eiwitten die 30 gram bevatten. Wat is beter voor u – een dozijn eieren of een portie eiwitcocktail? Bovendien zou eiwit je minder kosten dan een gewoon additief. Maar nog steeds gebruikelijk eiwitvoer zou je eerste doel moeten zijn.

Eiwitpoeder is slechts een additief, daarom moet u er nooit gewoon voedsel mee vervangen, u moet het alleen aan uw rantsoen toevoegen. Eiwitadditieven kunnen u niet het hele spectrum aan voedingsstoffen bieden dat een atleet nodig heeft.

Werkt eiwit en is het echt onschadelijk?

Ik heb mezelf deze vraag altijd gesteld toen ik hem niet gebruikte. Nu kan ik met vertrouwen zeggen dat het gebruik van eiwitpoeder je zeker zal helpen om spieren op te groeien, omdat ze bestaan ​​uit blokken die aminozuren worden genoemd. Eiwitten helpen ons organisme ook bij:

Rode bloedcellen vormen. Deze cellen transporteren zuurstof naar spieren en weefsels;

  • Houdt hoog niveau van ons immuunsysteem;
  • Houd haar, nagels en huid in een goede staat .

Maar niet alle eiwitten zijn van goede kwaliteit. Je kunt gemakkelijk veel vervalsingen op markten tegenkomen, het gebruik ervan zou gewoon tijd en geld verspillen. Sommige bedrijven voegen goedkope en goedkope ingrediënten toe. Probeer daarom eerst meer informatie over het product te krijgen voordat u het koopt.

Hoeveel eiwit moet ik nemen?

Zoals ik al zei, heb je 2 gram eiwit nodig tot 1 kilo van je gewicht, dus probeer te tellen hoeveel gram je uit gewoon voedsel krijgt en voeg de ontbrekende hoeveelheid toe met eiwitpoeder. Ik zou je aanraden om niet meer dan twee keer per dag eiwitcocktails te drinken, probeer daarom de resteiwit met voedsel te ontvangen.

LEES  Waarom N2guard het all-in-one ondersteuning supplement is dat u nodig hebt!

Wat voor soort eiwit moet ik gebruiken?

  • Eiwit van wei. Dit is een leider onder eiwitten gezien zijn assimileerbaarheid. Het bevat het hele spectrum van aminozuren. Dat is waarom u het vóór trainingen, na trainingen of direct tijdens training moet nemen.
  • Caseïne. Bevat het hele spectrum van aminozuren, een grote verscheidenheid aan peptiden en wordt meestal langzaam geassimileerd. Dat is waarom je het beter moet gebruiken voordat je naar bed gaat.
  • Soja-eiwit. De onderzoeken van dit soort eiwitten leveren meestal tegenstrijdige gegevens op. Sommigen noemen het een wonderwerkend middel, anderen – een gebruikelijk additief. Daarom zou ik je willen adviseren om dit soort eiwitten te vermijden.

Ik hoop dat mijn artikel je een algemeen idee geeft over het nemen van eiwitadditieven en de belangrijkste vragen over het gebruik van deze poeders beantwoordt. En ik wil u er nogmaals aan herinneren – geen eiwit kan gewoon voedsel vervangen!

Ik wens dat je op jezelf, op je onverzettelijkheid kunt rekenen en speciale sportadditieven gebruikt om je organisme te helpen!

admin

Next Post

Ontbijt helpt bij gewichtsverlies

do jan 30 , 2020
Table of Contents Na een nacht van vasten, heeft ons lichaam ontbijt nodig!Eiwit helpt je te voorkomen dat je honger krijgt.Water is een goede manier om de eetlust te bedwingen en gewicht te verliezen.Vezel is de beste vriend van een gewichtsverlies.Ik voel dat vasten een farce is.Probeer deze oefening ’s […]

Meest recente berichten

Categorieën