De vier pijlers van spieropbouw

3 pijlers van bodbuilding

Als je je een bodybuilder voorstelt, wat is dan het eerste dat je te binnen schiet? Voor veel mensen is een bodybuilder het klassieke beeld van een Griekse of Romeinse krijger die tot het leven van de 21e eeuw is gebracht; met een lichaamsbouw die scherp meer spieren definieert dan de meesten van ons zelfs weten dat we hebben. En bodybuilding is het gecombineerde programma van gewichtstraining en voedingsplanning waardoor een klassiek lichaam met een serieuze inzet van u kan zijn. Maar aankomen op lichaamsbouw een concurrerende bodybuilder zal enige tijd duren, dus d on’t opgeven als u niet beloond met onmiddellijke resultaten.

Opleiding

De krachttraining bij bodybuilding zal niet alleen resulteren in de spierkracht die nodig is voor competitieve gewichtheffers die kort meer dan hun eigen gewicht gemakkelijk kunnen tillen; het zal ook spieruithoudingsvermogen opbouwen geassocieerd met aerobe activiteit. De meeste goed afgeronde trainingsprogramma’s, zowel voor professionele als amateur-atleten, omvatten naast aerobics ook wat werk met losse gewichten of gewichtsmachines. Niet alleen zal een goed ontworpen gewichtheffen programma je algehele fysieke conditie verbeteren; het kan worden gericht om u te helpen herstellen van een blessure. En zelfs ouderen kunnen gewichtheffen gebruiken om hun spierspanning en flexibiliteit te behouden.

Voeding

Maar het beste bodybuilding-programma ter wereld is helaas niet effectief als het niet vergezeld gaat van een voedingsplan dat speciaal is ontworpen om de enorme eisen die het aan je lichaam stelt te ondersteunen. Atleten die betrokken zijn bij bodybuildingwedstrijden, hebben eiwit- en koolhydraatrijke diëten nodig en nemen ook verschillende voedingssupplementen. Het aanbevolen bodybuilding-dieet heeft een verhouding van 40:40:20 eiwit: koolhydraten: vet en het grootste deel van de koolhydraten zijn complexe koolhydraten uit bronnen zoals volkoren granen, brood, pasta’s, bonen en yams. Volle granen zijn ook uitstekende bronnen van voedingsvezels die essentieel zijn voor een goed bodybuilding voedingsplan, evenals groenten zoals broccoli en fruit zoals bosbessen.

LEES  De 5 beste conditionering oefeningen voor basketbal

Extras

De derde pijler van het succes van bodybuilding is om tijdens je training gehydrateerd te blijven , omdat spieren onder de stress van een langdurige sessie met gewichtheffen hun watertoevoer snel zullen opgebruiken. Je moet water drinken voordat je met je oefening begint, opnieuw als je klaar bent, en tussendoor als dat nodig is. Maar je moet ook veel water drinken, zelfs op de dagen dat je niet aan het trainen bent, omdat het een geweldige manier is om je systeem te helpen de gifstoffen weg te spoelen die zich na je training kunnen ophopen in je spieren.

Herstel

Het laatste wat je moet onthouden voordat je aan een bodybuildingcarrière begint, is dat je langzaam moet beginnen , met een routine die geschikt is voor je bestaande fitnessniveau. Je spieren krijgen de tijd die ze nodig hebben om geconditioneerd te worden, en je krijgt de tijd die je nodig hebt om je liftvorm en -technieken te perfectioneren, zodat al je spiergroepen synchroon werken en je het risico op blessures vermindert!

admin

Next Post

Waarom N2guard het all-in-one ondersteuning supplement is dat u nodig hebt!

do jan 30 , 2020
Table of Contents N2guardachtergrondverhaalVoordelenIngrediëntenlijstVitamine A 5000IU:Riboflavine 25 mg:Vitamine B6:Vitamine B12 1000mcg:Vitamine C 250 mg:Vitamine D 100IU:Thiamine 25mg:Folaat 1000mcg:Magnesium 50 mg:Zink 15mg:Selenium 25mcg:Pantotheenzuur 25 mg:Calcium 14 mg:Jodium 100mcg:Hawthorne Berry 7mg:Tumerieke Wortel 125 mg:Taurine 233 mg:Knoflook Fruit Extract 50mg:Boriumaminozuurchelaat 20 mg:Co-enzym Q10 10mcg:Policosanol 5mg:Apple Pectin 250mg:Teunisbloemolie 60mg:Paardenbloemwortelextract 200 mg:Uva Ursi-bladextract 75 mg:Peterselieblad […]

Meest recente berichten

Categorieën