7 redenen waarom je geen vet verbrandt

De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens, toch? In de strijd om gewicht te verliezen, kan een van deze veel voorkomende fouten je ongedaan maken.

Heb je elke calorie bekeken, jezelf alle dingen ontzegd die je graag eet – en zie je nog steeds geen resultaten? Als je op dieet bent geweest en je plan naar de letter hebt gevolgd, maar die schaal niet hebt gezien, is het tijd om je aanpak nader te bekijken.

Soms kunnen kleine problemen die onderweg opduiken tot grote problemen leiden als je ze niet meteen aanpakt. Zijn er een van de volgende problemen die uw dieet aanwakkeren? Zo ja, maak ze recht zodat u de resultaten kunt zien die u zoekt.  

1. Je Bent Veel Te Lang Op Dieet Geweest

Wanneer was de laatste keer dat je de tafel verliet je echt tevreden na een maaltijd? Als je altijd dat knagende hongergevoel hebt, moet er iets veranderen.

De eerste reden dat je misschien niet vet verbrandt zoals je had gehoopt, is dat je gewoon te lang op dieet bent. Langdurig dieet kan u in een caloriearme toestand brengen. Deze hongermodus vertraagt ​​je metabolisme. Natuurlijk verbruik je minder calorieën, maar verbrand je ook minder, wat betekent dat je geen vooruitgang boekt.

Als dit klinkt zoals jij, neem dan een pauze. Ernstig! Wees niet bang om 2-4 weken te ademen en stop met je zorgen te maken over calorieën-in versus calorieën-uit. U neemt slechts één stap terug, zodat u op de lange termijn resultaten kunt blijven zien.

2. Uw Metingen Van Uw Maaltijden Zijn Uitgeschakeld

Misschien is de meest voorkomende reden waarom mensen het gewicht niet verliezen, omdat ze gewoon hun voedsel niet correct meten.

LEES  Ontbijt helpt bij gewichtsverlies

XXXX

U bereidt uw nachtelijke snack voor het slapengaan. Je steekt je lepel in de pindakaaspot en laat een royale klodder in je Griekse yoghurt vallen. Maar wacht. Hoeveel pindakaas zat er op die lepel? Als je schat dat het ongeveer een eetlepel is, maar het is dichter bij twee, heb je zojuist 80-100 calorieën aan je dieet toegevoegd. En u vraagt ​​zich af waarom uw dieet niet werkt!

Pindakaas is een goed voorbeeld, omdat het calorierijk is en je de maatlepels meestal niet eruit haalt voor een beetje schar. Maak dezelfde fout met andere calorierijke voedingsmiddelen zoals biefstuk, zalm, pasta of noten, en het is gemakkelijk te zien waarom de kilo’s lijken te blijven hangen.

3. Je Valt Van Je Plan In Het Weekend

Hoe vaak heb je iemand horen zeggen dat ze trouw zijn aan hun dieet … tijdens de week? Kom het weekend, deze zelfde rigoureuze lijners vallen van de wagen – hard. Het weekend is bijna 30 procent van je totale week. Als u slechts 70 procent van de tijd uw dieet volgt, is het geen wonder dat u de verliezen die u nastreeft niet ziet.

Als het gaat om percentages, probeer dan de 90/10-regel: volg uw dieet 90 procent van de tijd, ontspan dan en heb plezier voor de resterende 10 procent. Dit is een geweldige regel om te volgen. Hiermee kunt u een beetje genieten, maar helpt u vooral op het juiste pad te blijven.

XXXX

Je ziet geen mensen die een 70/30 regel volgen, omdat 30 procent van je tijd besteden aan het negeren van je dieet en het hebben van “plezier” nooit resultaten zal opleveren. Wees echt met jezelf over hoe goed je je dieet volgt. Het is niet voldoende om het tijdens de week gewoon naar de letter te volgen. Weekends tellen ook mee.

LEES  Blaas nooit meer je dieet

4. Je Past Je Programma Niet Aan Terwijl Je Bezig Bent

Mensen zien ook geen resultaten omdat ze hun programma niet aanpassen naarmate ze vorderen. Ze beginnen hun dieetplan, zien geweldige resultaten en blijven gewoon doen wat ze aan het begin deden, in de verwachting dat meer van dezelfde resultaten zullen volgen. Helaas werkt het niet altijd zo. Je lichaam verandert als reactie op je plan, dus je plan moet ook veranderen.

Hoe slanker je bent, hoe meer je lichaam in die hongermodus wil glijden en brandstof wil besparen. Hoe contra-intuïtief het ook klinkt, het consumeren van meer koolhydraten kan je helpen die reactie te voorkomen. Het verhogen van je koolhydraatinname kan ook je insulinegevoeligheid en afgifte van het hormoon leptine optimaliseren, wat helpt bij het handhaven van het lichaamsgewicht. [1]

5. Je Gaat Naar De Sportschool Om Calorieën Te Verbranden

Om af te vallen, moet je hard trainen, toch? Er is niets mis met naar de sportschool te gaan met als enig doel calorieën te verbranden, tenzij je te gefixeerd raakt op deze ene indicator. Als je alleen calorieën wilt verbranden, is de kans veel groter dat je de hele tijd op de cardiomachines springt, simpelweg omdat deze machines een calorieverbrandingsgetal uitspuwen, waardoor je je voortgang gemakkelijk kunt volgen.

Barbells bieden dergelijke calorienummers niet, hoewel tillen de belangrijkste veranderingen in je lichaam kan veroorzaken. Niet alleen helpt tillen je in het algemeen om vet te verbranden, het helpt ook je lichaam te hervormen.

XXXX

Dat is de reden waarom ten minste 70 procent van uw training moet worden besteed aan het tillen van gewichten. Cardio-oefeningen zijn geweldig, maar ze moeten de kers op de taart zijn, iets om de resultaten van krachttraining te verbeteren. Vertrouw niet op cardio alleen om uzelf in een calorietekort te storten.

Voor het beste resultaat, stapelt u uw workoutoefeningen rug aan rug en rust u zo min mogelijk ertussen. Een studie gepubliceerd in het Journal of Strength and Conditioning Research merkt op dat training met weinig rust uw calorieverbranding na de training meer verhoogt dan conventionele training. [2]

LEES  Hoe spieren op te bouwen met het Keto-dieet

6. Je Trainingen Brengen Je De Grond In

Als je naar de sportschool gaat, denk je misschien dat het een goede zaak is om naar de metal te gaan. Hard werken in de sportschool is op zichzelf niet slecht, maar kijk hoe deze maximale energie-output de andere 23 uur van je dag beïnvloedt.

Te veel mensen, vooral degenen die beginnen, zullen tijdens hun trainingen zo hard werken als ze kunnen, om de rest van de tijd terug te vallen in een zeer zittende levensstijl. Waarom? Omdat ze uitgeput zijn van de training!

Alle kleine stukjes activiteit die je gedurende de dag doet, kunnen een grote rol spelen om je totale dagelijkse calorieën hoger te laten verbranden. Als je te moe bent om te gaan wandelen, maak dan wat huis schoon of schiet hoepels met de kinderen. Je training kan het aantal calorieën dat je elke dag verbrandt verminderen, in plaats van verhogen.

Laten we bijvoorbeeld zeggen dat u een zware, maar niet vermoeiende training uitvoert die 300 calorieën verbrandt. Dat zou je genoeg energie moeten geven om de rest van de dag misschien nog eens 400 calorieën te verbranden. Uw netto totale calorieverbranding zou gelijk zijn aan 700.

Laten we zeggen dat u een vermoeiende training uitvoert die 500 calorieën verbrandt. Het is zelfs zo vermoeiend dat je de rest van de dag op de bank doorbrengt. Uw extra calorieverbranding? Vijftig. Uw eindtotaal voor de dag is dus slechts 550 calorieën.

Om een ​​lang verhaal kort te maken: als u te hard traint, kunt u uw vermogen om af te vallen verminderen.

7. De Juice Bar Is Je Hangout Na De Training

Pas ten slotte op voor deze veel voorkomende fout na de training: jezelf trakteren op een grote snack na een grote training. Of je nu snackt of niet na het sporten, je behoudt alle kracht en cardiovasculaire verbeteringen die je tijdens die trainingssessie hebt opgedaan. Maar als je het volgt met een grote smoothie of een bagel met roomkaas, kun je na al je zweet en zware arbeid calorie-neutraal eindigen.

XXXX

Je hebt die koolhydraten nodig na de training. Vergeet niet dat die calorieën tellen. U wilt absoluut na de training tanken, maar verbruik gewoon niet nog eens 400 calorieën.

admin

Next Post

11 manieren om elke dag meer vet te verbranden!

vr jan 31 , 2020
Het is niet één grote beslissing die het verschil maakt in je zoektocht naar vetverlies. Het zijn talloze kleintjes aan elkaar geregen! Hier zijn 11 tips die u meteen kunt toepassen en de resultaten voor de komende jaren bekijken. Dat oude model om vet te verliezen – minder calorieën consumeren dan je […]
11 manieren om elke dag meer vet te verbranden!

Meest recente berichten

Categorieën